未来的商业趋势,它是否导致了可持续的商业?

Future Business Trends, has It Led to a Sustainable Business?

Authors

  • Didi Sundiman Universal University
  • Nerry Kristina Universal University

Keywords:

business sustainability, sustainable business, business trends, machine learning, topic modeling

Abstract

本研究侧重于当前和未来的业务趋势,当前的业务趋势是否显示了可持续业务发展的方向?未来的业务趋势是否与可持续业务的运营方向一致?这种研究方法是一项定性研究,数据样本取自在线媒体商业新闻网站的在线新闻文章。研究数据由具有潜在狄利克雷分配 (LDA) 和 Bigram 的机器学习模型处理。研究结果表明,当前的商业趋势并未最大限度地指向可持续的商业模式。该公司仍专注于满足和不断增长的市场需求以及消费者需求,但在可持续业务的主要指标中尚未占主导地位。

 

This research focuses on current and future business trends, do current business trends show the direction of sustainable business development? Are future business trends aligned with the direction of sustainable business operations? This research method is a qualitative study with a data sample taken from online news articles and online media business news sites. Research data was processed by a machine learning model with Latent Dirichlet Allocation (LDA) and Bigram. The findings suggest that current business trends are not maximally pointing towards sustainable business models. The company is still focused on meeting and growing market needs, as well as consumer desires, not yet dominant in the main indicators of sustainable business.

 

Penelitian ini berfokus pada trend bisnis saat ini dan masa depan, Apakah tren bisnis yang berkembang saat ini telah menunjukkan ke arah pembangunan bisnis yang berkelanjutan? Apakah tren bisnis masa depan memiliki arah yang sama dengan bagaimana seharusnya bisnis yang berkelanjutan akan dijalankan? Pendekatan penelitian ini adalah penelitian kualitatif, dengan sampel data yang diambil dari artikel berita online dari situs berita bisnis di media online. Data penelitian diolah dengan model machine learning dengan Latent Dirichlet Allocation (LDA) dan Bigram. Hasil penelitian menunjukkan trend bisnis yang berjalan saat ini belum maksimal mengarah pada model bisnis berkelanjutan. Perusahaan masih berfokus pada pemenuhan dan pertumbuhan kebutuhan pasar, serta keinginan konsumen, belum dominan pada indikator-indikator utama bisnis berkelanjutan.

Published

2022-05-30